Extremism. Di Canio si salutul nazist Ermetici. Galeria laziala traieste dupa propriile legi si este in continua ascensiune Mihai Cruceru „Irriducibilii” sunt la aceasta ora una dintre cele mai cunoscute si de temut galerii din intreaga lume. S-au format in anii ?70, folosind exemplul huliganilor englezi. A fost adaugat elementul local, anume conflictul politic dintre formatiunile de stanga si cele de dreapta. Extinderea terorismului in Italia acelei perioade a culminat cu rapirea si uciderea fostului prim-ministru Aldo Moro, atribuite miscarii de stanga. A urmat atacul cu bomba asupra unui tren in Bologna, soldat cu 86 de victime si atribuit formatiunilor de dreapta. Gruparile teroriste isi lasau peste tot amprenta. Miscarea huliganilor „Ultra” a devenit foarte politicizata. Cluburi precum Lazio, Inter si Verona s-au declarat adepte ale dreptei, pe cand fanii Atalantei, Bolognei sau Milanului au ales stanga. Este momentul in care derby-ul Romei a devenit o lupta intre „fascistii” lui Lazio si „comunistii” Romei. Galeria laziala si-a afisat in nenumarate randuri simpatiile politice. Ani de zile, peluza nord, „lacasul” suporterilor laziali, a fost acoperita de semne ale zvasticii, cruci celtice si bannere cu mesaje politice si sociale. Galeria a atras atentia presei mondiale cand a afisat bannerul „Onoare Tigrului Arkan”, ca un omagiu pentru un criminal de razboi sarb care murise recent. Guvernul italian a interzis imediat orice banner cu mesaje politice pe stadion. Dar pentru „Irreducibili”, acesta a fost un moment bun pentru a-si intari statutul. Au promis un comportament decent pe stadioane, in schimbul mai multor privilegii, care sa le sublinieze puterea. Galeria laziala este un exemplu de autofinantare. Sub marca „Lazio Irriducibili” exista 14 magazine in vecinatatea Romei. Cu banii obtinuti din vanzarea produselor cu sigla lor este sustinuta infrastructura gruparii. Se pot lauda cu propriul post de radio completat de o retea de televiziune. Dupa interzicerea bannerelor politice, radioul a devenit o cale importanta pentru promovarea mentalitatii suporterilor laziali. Radioul stabileste si intareste totodata legatura dintre liderii gruparii si cei circa 12.000 de membri care umplu mereu peluza nord. „Irriducibilii” reprezinta poate cea mai puternica „marca” a gruparilor de huligani din lume. Activitatea galeriei a starnit interesul tuturor, astfel ca profiturile din publicitate ale acesteia le depasesc pe acelea, din aceeasi sursa, ale clubului oficial, constituindu-se in adevarate fabrici de bani.